نکات ضروری در تهیه رپورتاژ خبری

نکات مهم در تهیه متن رپورتاژ آگهیاولین نکته بسیار مهم این است که از هرگونه کپی مطالبی که سایت های مختلف وجود دارد خودداری کنیم و برای تولید محتوا برنامه ریزی کنیم .

در تولید محتوای رپورتاژ باید توجه داشته باشیم که رپورتاژ یک کاتالوگ تبلیغاتی و یا بخش درباره ما نیست و کاربران سایت های خبری درواقع علاقه ای به خواندن کاتالوگ های تبلیغاتی در قالب خبر ندارند ، بنابراین در زمان نگارش متن رپورتاژ توجه داشته باشید که هرچه مطلب شباهت بیشتری به یک خبر یا مقاله داشته باشد تاثیرگذاری بالاتری خواهد داشت و در واقع این تضمین میکند کاربران تا آخر مطلب را مطالعه کنند .

توصیه میکنیم تیتر تا جای ممکن خبری باشد تا جذابیت بیشتری ایجاد کند و دو پاراگراف اول را بصورت مقدمه ای بر آشنایی با صنعت خود بنویسید و سپس در مورد پروموشن تبلیغاتی خود بصورت خبر و مقاله توضیح دهید .

مهمترین ویژگی ها و تمایز محصولات و خدمات خود را توضیح دهید و کاری کنید که مخاطب نسبت به فعالیت های شما کنجکاو شود و برای ورود به سایت شما تحریک شود .

از کلمات کلیدی مورد نظر سئو در متن خبر بصورت استاندارد استفاده کنید و مهمترین کلمات را به وب سایت خود لینک دهید . یک واژه را به صفحه اول و دو کیورد مهم را به صفحات داخلی مرتبط لینک دهید .

اهمیت استراتژی تبلیغاتی و انتشار رپورتاژ آگهی در قالب کمپین برای موفقیت هرچه بیشتر PR یا DPR که مخفف روابط عمومی دیجیتال یا همان رپورتاژ آگهی است ، باید اهداف برندینگ ، مارکتینگ و سئو را به بهترین نحو پوشش دهیم و برای این امر به یک برنامه ریزی و استراتژی کوتاه مدت ، سالیانه و طولانی مدت نیاز داریم .

انتشار DPR در یک یا دو سایت قطعا تاثیرگذار است ولی نباید انتظار بالایی از فیدبک آن داشته باشید . رپورتاژ باید در قالب پلن و کمپین های مشخصی در طول سال در تعداد بالایی از سایتهای خبری معتبر منتشر شود تا ما به نتایج بسیار عالی در برندینگ ، مارکتینگ و سئو برسیم . کما اینکه در حال حاضر کمپین های رپورتاژ آگهی نسبت به سایر کمپ های تبلیغاتی هزینه کمتری دارند و بسیار موثر تر و به صرفه هستند و تکرار انتشار خبر در کمپ های مختلف توسط برندهای برتر نشانه موفقیت و رضایت آنها از بازخورد آن است .

خلاقیت در تولید محتوا خلق یک پروموشن و محتوای تبلیغاتی برا اساس ایده های جدید و هوشمندانه میتواند موفقیت رپورتاژ را تضمین کند ، زیرا بازدید خبرهای منتشر شده بالا میرود و حتی بسیاری از سایتهای دیگر خبر را بازنشر میکنند و یا کاربران اقدام به اشتراک گذاری خبر با دوستان خود میکنند و این یعنی هنر تولید محتوا . همانطور که بیل گیتس گفت ؛ Content is King

محتوای رپورتاژ را به نحوی بنویسید که کاربران با خواندن آن از اخبار مفیدی باخبر شوند و یا یک مقاله آموزشی بنویسید تا کاربر نکات جدیدی را یاد بگیرد و از خواندن مطلب سود ببرد . اگر درکنار این به نحوه ای موثر ویژگی های وب سایت خود یا محصولات و خدمات خود را نیز معرفی کنید میتواند تاثیر گذاری بالاتری داشته باشد .

برخی از وب مستران به رپورتاژ صرفا به عنوان بهترین راهکار سئو و بهبود رتبه سایت در  نتایج گوگل نگاه میکنند که این واقعا درست است اما همچنان این چیزی از ارزش ها و قابلیت در خرید رپورتاژ از برندسازی و بازاریابی کم نمیکند . بنابراین خلاقیت در تولید محتوا قطعا برای ما نتایج بهتری خواهد داشت .

تعیین هویت رپورتاژ آگهی ها ضروریست. اگر نمی خواهید از قوانین FTC و دستورالعمل های وب مستر گوگل سرپیچی کنید، یک مقاله ی پرداخت شده باید به عنوان یک رپورتاژ آگهی شناسایی شود. یک تمایز روشن بین محتوای سرمقاله و محتوای پرداخت شده باید برای کاربران از طریق مرجعی چون ” آگهی” یا ” حمایت شده ” به صورت برجسته ای آشکار باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *