اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی با افراد تاثیرگذار) یکی از متد تبلیغی رایج در سطح دنیا است که از گذشته دور وشروع صنعت تبلیغات وجود داشته است.

در ابتدا بازاریابی و تبلیغ با اینفلوئنسرها توسط افراد سرشناس جامعه (ورزشکار و هنرپیشه) انجام می‌شد اما با گذشت زمان تعدادافراد بیشتری بنا به محبوبیت وارد این حوزه شدند و از مدل‌ها تا هنرمندان مشهور نیز فعالیت‌های مختلفی را در این صنعت انجام دادند.

با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی فضای اینفلوئنسر مارکتینگ یا به عبارتی تبلیغ با افراد تاثیرگذار دچار تغییراتی شد و افراد غیر سلبرتی نیز با کمک شبکه‌های اجتماعی و انجام یک مهارت به صورت کاربردی محبوب و تاثیرگذار شدند که نام آنها اینفلوئنسر نامیده شد و بدین شکل اینفلوئنسرهایی در حوزه‌های مختلف شکل گرفتند که به آنها اینفلوئنسر مدل، اینفلوئنسر غذا، اینفلوئنسر سرگرمی، اینفلوئنسر سفر و اینفلوئنسر تکنولوژی گفته می‌شود و در حوزه‌های دیگر نیز به صورت گسترده اینفلوئنسرها فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

در بازار ایران نیز مدت زمانی کوتاهی است که بازار اینفلوئنسر مارکتینگ همانند سایر دنیا داغ شده است و برندها به صورت مستقیم تبلیغاتی را اینفلوئنسرها و گاها سلبرتی‌های سینمایی-ورزشی انجام می‌دهند اما با مشکلات مختلفی از جمله مشخص نبودن محدوده قیمت، متناسب نبودن محتوا، ارتباط با واسطه و غیره مواجه هستند.
به همین منظور تگ استار با رامبد جوان و تیم با تجربه‌ش پا به این عرصه گذاشته است تا این موانع را در فاز اول برطرف کند و علاوه بر بهبود فضای اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران، به تولید محتواهای مختلف -اما با کیفیت- از جانب اینفلوئنسرها، کشف استعداد و تاثیرگذاری برای برندها برای بهبود بازاریابی آنها در فضای مجازی کمک کند.

منبع : تگ استار


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *