فرهنگ اداری مهمتر از همیشه است
بر اساس تحقیقات مرکز تحقیقات Pew، 54 درصد از کارمندان می خواهند پس از شیوع بیماری همه گیر، از خانه به کار خود ادامه دهند. با وجود کارمندان زیادی که از راه دور کار می کنند، ایجاد یک فرهنگ شرکتی فراگیر برای کارفرمایان امری حیاتی شده است. این چسبی است که همه افراد سازمان را به هم متصل می کند. بدون آن، کارکنان نمی توانند با یکدیگر روابط ایجاد کنند یا وفاداری شرکت را شکل دهند.
نکات زیر به تیمهای منابع انسانی و رهبران کسبوکار کمک میکند فرهنگی را ایجاد کنند که کارمندانی را که در دفتر کار میکنند و کسانی که از راه دور کار میکنند تشویق میکند تا با یکدیگر و شرکت ارتباط برقرار کنند.
نکاتی برای (باز) ساختن فرهنگ شرکت در محل کار جدید
پس از تجربه تغییرات زیادی در محل کار در یک سال و نیم گذشته، کارمندان نیاز به فرهنگ های حمایتی در محل کار دارند که به آنها اجازه دهد در محل کار خود پیشرفت کنند، مهم نیست که “دفتر” آنها در کجا واقع شده است. در اینجا نحوه تحویل آن به آنها آمده است.
از رهبران برای ارتباط با کارمندان دعوت کنید
بوریس گرویسبرگ، جرمیا لی، جسی پرایس و جی. یو جود چنگ در هاروارد بیزینس ریویو می نویسند: «فرهنگ و رهبری به طور جدایی ناپذیری به هم مرتبط هستند». کارمندان به رهبران شرکت نگاه می کنند تا از طریق گفتار و اعمال خود با آنها ارتباط برقرار کنند و فرهنگ را نشان دهند.
ارتباط با رهبران برای کارمندان پراکنده حتی مهمتر است، زیرا به آنها احساس تعلق میدهد که اغلب با حضور نداشتن در دفتر برای شرکت در چتهای بداهه راهرو از آن محروم میشوند. این گفتگوها نقش حیاتی در ایجاد فرهنگ شرکت ایفا می کنند. جولیا آستین، مدرس ارشد در مدرسه بازرگانی هاروارد، توصیه میکند که به همین دلیل است که باید مدیریت ارشد را تشویق کنید تا زمانی را برای ارتباط غیرمستقیم با کارمندان هم حضوری و هم به صورت مجازی اختصاص دهند.
آستین به مدیران پیشنهاد میکند که زمان درهای باز را در دفتر یا زوم برنامهریزی کنند، جایی که کارمندان میتوانند برای مکالمات غیررسمی به آنجا مراجعه کنند. با تسهیل این نوع ارتباطات با رهبران، پلی ایجاد می کنید که به کارکنان خارج از سایت کمک می کند با شرکت و فرهنگ آن ارتباط برقرار کنند.
درخواست بازخورد و اجرای پیشنهادات
کارمندان از راه دور باید در بازسازی فرهنگ شرکت مشارکت فعال داشته باشند، به خصوص که تحت تعریف جدید دفتر تکامل می یابد. به عنوان افرادی که در شرایط عادی جدید کار می کنند، دیدگاه منحصر به فردی در مورد ایجاد و برقراری ارتباط فرهنگی متفاوت با کارمندان در دفتر دارند.
همانطور که برای ایجاد فرهنگی کار می کنید که کارکنان از راه دور را در بر می گیرد، از آنها در مورد بهترین روش برای انجام آن و اجرای آن پیشنهادات بازخورد بخواهید. پاتریک مک گاریتی، مدیر ارشد سرگرمی در شرکت فناوری سلامت bswift توضیح می دهد: “با شنیدن مستقیم از نیروی کار خود و استفاده از بازخورد آنها، می توانید یک فرهنگ شرکتی از راه دور ایجاد کنید که همدلانه و جذاب باشد.”
نظرسنجیهای الکترونیکی ابزاری عالی برای جمعآوری اطلاعات از همه کارمندان بدون توجه به زمانی است که در آن قرار دارند. اگر میخواهید رویکرد شخصیتر داشته باشید، میشل مک گاورن، روزنامهنگار تجاری، میزبانی جلسات مجازی تالار شهر را برای بررسی مکالمهای از کارمندان در مورد فرهنگ شرکت پیشنهاد میکند.
به هر حال شما اطلاعات را جمع آوری می کنید، بینش ها را در آغوش بگیرید و به آنها اجازه دهید تلاش های فرهنگ سازی شما را آگاه کنند.
-
میزبانی رویدادهای شبکه شرکت مجازی و در محل
شبکه سازی بخش مهم دیگری از فرهنگ سازی شرکت است. برای ارتباط با یکدیگر و شرکت، کارمندان باید بتوانند خارج از ساعات کاری رفاقت ایجاد کنند. اما وقتی از خانه کار می کنند، ممکن است نتوانند در فعالیت های تیم سازی یا گردهمایی های بعد از کار شرکت کنند.
به همین دلیل است که باید در مورد یافتن راه هایی برای دور هم جمع شدن کارمندان به صورت مجازی خلاق باشید.
برایان مکلافلین، مدیر عامل شرکت Redtail Technology ارائهدهنده راهحلهای CRM، میگوید شرکت او با میزبانی رویدادهای مجازی برای «شبهای چیزهای بیاهمیت و کارائوکه، مهمانیهای پیتزا و جشنهای تعطیلات»، فرهنگسازی را برای همه کارمندان تشویق کرده است. با استفاده از ترکیبی از فناوریهای موجود، ما به کارمندان خود این فرصت را دادهایم که خارج از محل کار با یکدیگر ملاقات کنند و به صد روش مجازی مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.»
-
ارسال خبرنامه های منظم
هر چه کارکنان بیشتر از آنچه در شرکت می گذرد بدانند، بیشتر می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. خبرنامه ها روشی اثبات شده برای آگاه نگه داشتن کارکنان در مورد طیف گسترده ای از اتفاقات درون یک سازمان هستند.
خبرنامه ها را می توان برای خلاصه کردن اخبار مهم، به اشتراک گذاشتن به روز رسانی از رهبران، جشن گرفتن پیروزی های شرکت و کارکنان، و اجازه به همه بخش ها برای ارائه به روز رسانی پروژه استفاده کرد. مهمتر از همه، می توان از یک خبرنامه برای به اشتراک گذاشتن محتوای مرتبط با فرهنگ استفاده کرد که به کارمندان کمک می کند احساس مشارکت داشته باشند.
یوهانس مارلنا، مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال و ارتباطات در شرکت مدیریت کسب و کار NKSFB، توصیه می کند: «همه محتوا را متمرکز بر کارمندان ببینید و به دنبال راه هایی برای شکل دادن به آن باشید تا تا حد امکان با فرهنگ و ارزش های شرکت مرتبط باشد».
در حالت ایدهآل، اینها باید به طور منظم ارسال شوند، خواه هفتگی، دو هفتهای، ماهانه یا فصلی. هدف این است که به طور مداوم با همه کارکنان ارتباط برقرار کنیم تا همه، بدون توجه به جایی که هستند، احساس کنند بخشی از شرکت و فرهنگ آن هستند.
بازسازی فرهنگ شرکت در یک محیط پس از همهگیری که در آن «دفتر» معنای انعطافپذیرتری پیدا کرده است، سازمانها را ملزم میکند که خارج از چارچوب فکر کنند. با کارمندان بیشتری که از راه دور کار می کنند، باید راه هایی را پیدا کنید تا آنها به شرکت متصل شوند و احساس کنند که بخشی از فرهنگ هستند، حتی اگر خارج از محل کار می کنند. میزان موفقیت شما در بازسازی فرهنگ شرکت شما چقدر خوب است.
Bethany Klynn، Ph.D.، رئیس و مالک Insight Leadership Consulting می نویسد: «شرکت ها در مورد فرهنگ خود یک انتخاب دارند: آنها می توانند اجازه دهند تا با اقدامات ناگفته تعریف شود یا می توانند به طور فعال فرهنگ خود را برای موفقیت شکل دهند. هنگامی که آنها افراد خود را دوباره گرد هم می آورند، بسیاری از شرکت ها خود را در نقطه عطف قرار می دهند که در آن فرصتی واقعی برای ایجاد فرهنگ مورد نیاز برای آینده دارند.”