اموزشی

چطور شروع به صحبت به زبان انگلیسی کنیم؟ 10 ترفند

در این مقاله نکاتی را ذکر می کنیم که با رعایت آن ها می توانید مکالمه انگلیسی خود را بهبود ببخشید و شروع به صحبت به زبان انگلیسی کنید. توجه داشته باشید که می توانید بیشتر فعالیت های ذکر شده در این پست را در زمان اتلاف وقت مانند رفت و آمد و انتظار انجام دهید.

1. به زبان انگلیسی صحبت کنید

خیلی از افراد هرکاری را که بتوانند انجام میدهند از جمله : خواندن روزنامه و رمان ، تماشای فیلم هایی با زبان انگلیسی، بررسی آخرین قواعد دستور زبان و ساخت واژگان ولی هیچ گاه به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند که این کاری اشتباه است. این افراد صحبت کردن به زبان انگلیسی را به تعویق می اندازند زیرا این کار را دوست ندارند . باید به این نکته توجه داشته باشید که خواندن روزنامه وتماشای فیلم های انگلیسی ، توانایی شما را در صحبت کردن به این زبان بهبود نخواهد بخشید. شما باید برای انجام این کار از تارهای صوتی خود استفاده کنید.

با این حال، بیشتر آنها چه می کنند؟ به عنوان مثال:

از گروهی از دانشجویان سال آخر کالج که در تلاش بودند مهارت های ارتباطی خود را بهبود بخشند، خواستم تا در مورد مدت زمانی که در روز به زبان انگلیسی صحبت می کنند فکر کنند. آن‌ها لحظه‌ای فکر کردند و پاسخ دادند: «به سختی یک دقیقه وقتی سؤال می‌پرسند یا در بحثی در کلاس شرکت می‌کنند.» و فقط تعداد کمی از دانش آموزان این کار را انجام می دهند.

پاسخ صادقانه شما به همان سوال چیست؟

واقعیت: بیشتر آنها زیاد انگلیسی صحبت نمی کنند.

بنابراین، تا جایی که می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. (اگر می خواهید فقط یک توصیه از این پست بگیرید، این یکی است.) برنامه ریزی جلسات همه جانبه که در طی آن فقط به زبان انگلیسی صحبت می کنید به شما کمک می کند تا به این هدف برسید.

در اینجا آمده است که چگونه می توانید تمرینات گفتاری زیادی را، با یا بدون شریک صحبت کردن، فشرده کنید:

1.1 با دیگران صحبت کنید

عادت کنید هر زمان که فرصتی پیدا کردید به زبان انگلیسی صحبت کنید: دوستان، همکاران، مشتریان، غریبه ها و حتی مراقبت از مشتری. بدون تلاش آگاهانه و مصمم، به سمت گزینه پیش‌فرض  زبان مادری خود  حرکت خواهید کرد، زیرا این کار آسان است. شما باید در مورد صحبت کردن به زبان انگلیسی آگاه باشید، هر چقدر هم که ناراحت کننده باشد.

برای به دست آوردن سطح پایه تمرین هر روز، از 2 تا 3 دوست (شما به جمعیت نیاز ندارید) بخواهید که مهارت‌های انگلیسی‌زبانی آنها خیلی متفاوت از مهارت‌های شما نیست تا شریک صحبت کردن شما شوند. مطمئن شوید که آنها نیز متعهد هستند. با این حال، لازم نیست همیشه شخصاً برای تمرین ملاقات کنید. اغلب اوقات، می توانید از طریق تلفن چت کنید. همچنین، بسیار مهم است، از دوستان خود و همچنین دیگرانی که با آنها صحبت می کنید بازخورد بخواهید و سعی کنید آن بازخورد را در نظر بگیرید.

اگر می خواهید حتی بیشتر تمرین کنید یا اگر دوستانتان به طور منظم در دسترس نیستند یا نمی توانید یک شریک صحبت پیدا کنید، حتی می توانید به تنهایی صحبت کنید. صحبت کردن به تنهایی نیز بیشتر مزایایی را که از صحبت کردن با دیگران حاصل می شود، به همراه خواهد داشت.

تمرین زبان انگلیسی
تمرین زبان انگلیسی

1.2 به تنهایی صحبت کنید

ممکن است همیشه این تجمل را نداشته باشید که یک شریک صحبت در فاصله نزدیک یا تماس تلفنی داشته باشید. صحبت کردن به تنهایی هر چند با صدای بلند راهی برای تمرین بیشتر صحبت کردن است.

همه مهارت های ما اساساً ریشه در ارتباطات عصبی دارند که در نتیجه کارهایی که در دنیای فیزیکی انجام می دهیم شکل می گیرند. حتی اگر به تنهایی صحبت کنید، همچنان بیشتر ارتباطات عصبی مرتبط با گفتار انگلیسی را ایجاد خواهید کرد.

وقتی از چشمان کنجکاو دور هستید می توانید به تنهایی صحبت کنید (در غیر این صورت ممکن است مردم فکر کنند شما دیوانه هستید). و اگر نمی توانید خلوت پیدا کنید، فقط تلفن همراه خود را خاموش کنید و وانمود کنید که دارید با کسی صحبت می کنید.

در مورد چه چیزی باید صحبت کنید؟

هر چیزی زیر آفتاب

شما می توانید هر موضوعی را برای صحبت انتخاب کنید. موضوع اهمیت کمتری دارد. مهمتر از آن صحبت کردن، ورزش اندام های صوتی و تشخیص اشتباهات است، اگر می توانید.

می توانید موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. شما می توانید در مورد اینکه روزتان چگونه گذشت صحبت کنید. می توانید در مورد اخبار روز صحبت کنید. شما می توانید در مورد هر رویداد گذشته از زندگی خود صحبت کنید. شما حتی می توانید به افکار خود صدا بدهید. (مگر اینکه روی چیزی تمرکز کنید، ذهن شما خستگی ناپذیر درگیر یک یا آن فکر می شود. فقط آن افکار را به صورت شفاهی بیان کنید.)

1.3 به تنهایی صحبت کنید – تلویزیون یا ویدیو را تقلید کنید

برنامه های تلویزیونی (یا هر صفحه نمایش) را تقلید کنید. با عرضه پایان ناپذیر 24×7 محتوا در تلویزیون، این روش مشکل ارائه مداوم موضوعات جدید برای صحبت کردن را نیز حل می کند. با این حال، این برای مبتدیان نیست.

من این کار را انجام داده ام و موثر است. آنچه می توانی انجام دهی این هاست.

هر کانالی را انتخاب کنید، تلویزیون (یا ویدیو) را بی صدا کنید و درباره آنچه می بینید در آنجا اتفاق می افتد یک تفسیر جاری ارائه دهید.

زمانی که دو نفر درگیر یک گفت و گو هستند باید به نوبت برای هر کدام صحبت کنید . در مورد هرچیزی که آنها صحبت میکنند. باید آنها را به خوبی مشاهده کنید . بهترین حالت چهره و زبان آنها را بیان کنید. معمولا از محتوا غافل میشوید که این کار خوب است. اگر در مورد یک روایت مثل تعقیب و گریز با ماشین است ، سعی کنید فقط صحنه های آن را توصیف کنید. توجه داشته باشید که بیان کردن یک روایت کاری بسیار ساده تر از بیان کردن یک دیالوگ خواهد بود زیرا شما در حالت اول به خوبی میتوانید ببینید چه چیزی در حال رخ دادن است.

شما می توانید با کار کردن با انواع مختلف برنامه ها فیلم، ورزش، حیات وحش و غیره، به تمرین خود تنوع دهید. برای مثال، یک صحنه مبارزه، شما را مجبور می کند که با سرعت بیشتری نسبت به مسابقه قایق رانی صحبت کنید.

راهکارهای دیگر شروع صحبت به زبان انگلیسی

پس تا اینجا متوجه شدیم که برای شروع به صحبت به زبان انگلیسی، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌شود:

اولین گام برای شروع صحبت به زبان انگلیسی، ایجاد تمرینات ساده و روزمره است. می‌توانید با تکرار جملات و واژگان ساده در موقعیت‌های مختلف، مانند خرید، سفر، و رویدادهای روزمره زندگی، زبان انگلیسی را تمرین کنید.

همچنین، گوش دادن به موزیک، فیلم، و پادکست‌های انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا با تلفظ و استفاده از عبارات و جملات متداول زبان آشنا شوید.

مهم‌ترین نکته این است که بی‌تردید و با اعتماد به نفس، زبان انگلیسی را تمرین کنید. اشتباه کردن طبیعی است و باید از آن به عنوان یک فرصت برای یادگیری استفاده کنید.

همچنین، شرکت در کلاس‌های زبان یا گروه‌های مکالمه می‌تواند به شما کمک کند تا با دیگران در یادگیری و تمرین زبان ارتباط برقرار کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید.

در نهایت، مطالعه و تمرین پیوسته از اهمیت بالایی برخوردار است. با ایجاد یک برنامه مطالعه و تمرین مداوم، به تدریج به تسلط بر زبان انگلیسی دست خواهید یافت و قادر خواهید بود به روان صحبت کردن به این زبان بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا